Wat is tier linkbuilding nou eigenlijk?

Hoe interpreteer je tier linkbuilding nou eigenlijk van uit buitenaf?

Tier linkbuilding wordt gebruikt in SEO om goede backlinks te maken en hogere rankings te krijgen. Met alle veranderingen die Google heeft aangebracht om ‘black hat’ SEO-praktijken de nek om te draaien, bleef tier linkbuilding toch nog staan. Hoe kan dat?

Alhoewel ik zelf totaal niet geloof in onzin zoals whitehat of blackhat ontkracht ik ook waarom ik dat vind. Google ziet namelijk elke vorm van manipulatie van de zoekmachine als blackhat. Dus de vlieger van white hat of blackhat gaat niet op. De mythe dat black hat of white hat zou bestaan is in het leven geroepen door types zoals neil patel en dergelijke om een spin te geven aan de perceptie hoe google wel niet zou denken over ons. Een kleine herinnering aan iedereen die SEO doet. GOOGLE IS GEEN MENS en denkt niet… google is een algoritme die nog steeds aardig beperkt is en makkelijk te bespelen is indien je het goed aanpakt.

Er zijn manieren om “white hat” tier linkbuilding methodes toe te passen, zelfs met alle updates van Google die de rankings beinvloeden kun je je rankings verhogen zonder negatieve gevolgen. Tier linkbuilding betekent in feite dat je vanuit verschillende lagen links naar je website bouwt. Je kunt dit op verschillende manieren doen die als “white hat”-tactiek wordt beschouwd:

Zorg dat content die geplaatst is op hoge metric websites die relevant zijn voor je eigen als eerste niveau (tier)
Gebruik blog posts op web2.0 of forums als een secundaire tier (tier2) voor eventuele aanvullen voor tier 1, en link deze aan elkaar.
Maak sociale profiellinks zodat mensen je website ook kunnen ontdekken.

tier linkbuilding nog steeds relevant

Het eerste tier niveau kan worden gestart op een site waarvan je zelf de eigenaar bent wij noemen dit ook wel de target url, of op een andere relevante site die je zelf (niet) bezit. Je gaat dan aan de slag om die site onder de aandacht te brengen in het tier netwerk, we noemen dit ook wel ground zero (of tier 0). De tactiek en strategie is om een ​​autoriteit in je niche op te bouwen en je brand op te bouwen.

Wat is er veranderd en hoe voer je deze tier linkbuilding SEO-strategie uit?

In het afgelopen jaar zijn er verschillende algoritme-updates geweest en veel van deze updates waren gericht op tier linkbuilding. Google heeft tier linkbuilding veel minder effectief gemaakt dan in het verleden werd toegepast, maar als je de tijd neemt om met Google mee te groeien, kunnen je tier linkbuildingstrategieën het nieuwe jaar misschien wel overleven.

Tier linkbuilding maakt gebruik van de manier waarop Google je website crawled op structuur. De strategie is effectief en blijft effectief, zolang deze goed wordt toegepast.

Veelvoorkomende fouten in tier linkbuilding-campagnes zijn:
Slechte inhoud: slecht geschreven of slecht gesponnen inhoud is een van de grootste fouten die webeigenaren maken bij het maken van hun campagnes. Het kan vervelend zijn om inhoud te maken, en het correct maken van inhoud kan nog vervelender zijn, maar zonder dit zal de campagne mislukken.

Slechte content op de hoofd sites: dit is een essentieel onderdeel van de campagne en veel mensen verwaarlozen het om de juiste stappen te nemen om succes te garanderen. De tier pbn sites moeten gerelateerd zijn aan het onderwerp op de (target url) site, mooie en duidelijke inhoud hebben en een behoorlijk streepje voor in google. Linken naar sites, alleen maar om links te krijgen (directory), is niet langer een effectieve methode en kan er zelfs voor zorgen dat je site de positie binnen de zoekmachines verliest.

Zodra je je targetsites (tier) hebt ingesteld, moet je ze regelmatig onderhouden. Waak er voor dat relevantie backlinks of content in het tiernetwerk niet afwijkt van het onderwerp. Verwijder of redirect eventueel deze websites.

De focus in tierlinkbuilding: als je je alleen richt tegenwoordig op tierlinkbuilding, mis je een aantal goede andere technieken die je website de aandacht kan geven die het verdient. Een tierlinkbuilding-campagne is veel effectiever wanneer deze wordt gebruikt in combinatie met andere linkbuilding-tactieken. Zie daarom onze pakketten. Neem bijvoorbeeld cloudstacking.

Neem bijvoorbeeld een expired domein en hergebruik ze voor je eigen campagne netwerk. Tier linkbuilding inzetten met expired domains kan een zeer goede strategie zijn waarbij je andere techieken niet direct nodig hebt.

Groei is staat niet garant: vaak omdat je leest dat iemand anders een strategie heeft ingezet die voor die gene heeft gewerkt, betekent dit niet dat dit ook voor jouw geldt. Daarom geven wij adies over wat wel zou kunnen werken voor je welke niet. Denk zelf na en maak keuzes die je website ten goede komt. Aangezien er in 2023-2024 naar verwachting steeds meer updates zullen plaatsvinden, is het essentieel dat je de tijd neemt om de updates te onderzoeken en te begrijpen, en wat ze voor jouw campagne betekenen.

Kopieer NIET iedereen; neem de kennis die je wordt gegeven en groei ermee, wees uniek … daar krijg je de meeste resultaten mee.

Wat is de toekomst van tier linkbuilding?

Doe een grote stap terug en kijk naar alle veranderingen die het afgelopen jaar hebben plaatsgevonden. Google heeft de lat echt hoger gelegd en iedereen die een solide SEO-campagne probeert te maken, moet echt meedenken in long term strategien. Veel mensen denken dat deze recente updates niet kwaad kan voor de target urls: Google is altijd bezig met het verfijnen van hun algoritmen, toch? Ze worden dag bij dag een stukje strenger en willen uiteindelijk maar 1 ding. En dat is data besparen.

Dit zijn de grote Google updates van de afgelopen 10 jaar:

  1. Florida
  2. Big Daddy
  3. Jagger
  4. Vince
  5. Caffeine
  6. Panda
  7. Freshness Algorithm
  8. Page Layout Algorithm
  9. Venice Update
  10. Penguin
  11. EMD (Exact Match Domain)
  12. Payday
  13. Hummingbird
  14. Pigeon
  15. Mobilegeddon
  16. Quality Updates
  17. RankBrain
  18. Fred

Dit is een shortlist van de updates en wijzigingen die zijn aangebracht in Google; je kunt ervan uitgaan dat er vele anderen zijn geweest waarvan je je niet bewust was, en nog veel meer onderweg zijn.

Google heeft het totale aantal pagina’s in hun index drastisch verminderd en spampagina’s verwijderd met hun nieuwe en verbeterde spamfilters en bots. De SERPS zijn veranderd … de tijd van startpagina’s en directory’s en weinig waardige input is echt wel voorbij.

Prioriteit van de google rankings.

Hoe sites worden gerangschikt bij Google is de afgelopen jaren drastisch veranderd. Sinds backlinks in 1998 werden geïntroduceerd, gebruikte Google zijn algoritmen om de waardigheid van een site te bepalen op basis van het aantal backlinks dat de site had. Het idee dat de ene site die naar de andere linkte een positieve ranking voor die site was, is veranderd met de introductie en populariteit van sociale netwerken. Google is de richting aan het verschuiven naar sociale netwerken en clouds en heeft de mogelijkheid om rankings te “faken” iets meer weg genomen.

Waar let google tegenwoordig op als het gaat om prioriteiten stellen voor je website om deze echt in de top 10 te zetten.
Dit is natuurlijk de ham vraag voor iedereen en ik zal ze hier even op een rijtje zetten.

1. Je onpage verhouding moet 100% kloppen, dus met andere woorden je onpage SEO moet in orde zijn.
2. Je page speed moet in orde zijn. Je hosting moet een goede CDN hebben in land van bestemming.
3. Je user experience moet in kannen en kruiken zijn, wil je je gebruiker bezoekers tegemoet komen met juiste informatie en de bezoeker blijf langer op je pagina dan de competitie geeft google je voorang.
4. Je backlink profiel moet bestaan uit hoog waardige gevarieerde backlinks die hout snijden, geen spam links bevatten met mallware of onveilige sites en rare directory 404 sites.
5. Cloud stacking is booming, je backlinks bestaande uit clouds is happening. Google wilt dat zoveel mogelijk op die manier gelinkt wordt.
6. Tier netwerk die precies omschrijft wat je doet wie je bent en waarom je beter bent dan een ander. Gepaard met gestructueerde content zoals accordions en embedding en maps en gmb plaatsingen.
7. Social stackings gaan meer en meer rol spelen, dus social media inzetten om meer brand awareness te krijgen gaat een belangrijke rol spelen.
8. Google news publicaties zijn een belangrijke factor bij het uitrollen van diret indexeerbare artikelen in je nieuws feed.

Deze resultaten waren van 2022, dus je kunt het komende jaar nog meer veranderingen verwachten, voornamelijk met nieuwe toevoegingen op het gebied van site inplicaties.

OCBD (Obsessive Compulsive Backlink Disorder) is een echt probleem voor webmasters. De jacht om nummer 1 in de de google rankings te worden, zorgt ervoor dat ze massale backlinks beginnen te bouwen, waarbij ze de andere honderden factoren die een site op #1 bepalen, verwaarlozen.

Als je je voornamelijk richt op alleen de nummer 1 positie in de zoekresultaten van Google, is de kans groot dat je bedrogen en teleurgesteld uit zult komen en al helemaal op het gebied van tier linkbuilding. Veel backlinks zegt helemaal niets, en voornamelijk in tier verband gaat het om teamwork. En wat bedoel ik daar nou mee. Nou het volgende:

Je tier netwerk bestaat uit meerdere lagen van gelinkte blogs in een webstructuur. Hiermee versterkt een blog onder tier 1 (in dit geval tier 2) de tier 1 blogs. Dus je linkjuice van tier 2 zijpeld indirect door naar tier 1 en uiteindelijk naar je target url.

De update die Google aan de algoritmen heeft aangebracht, is om een ​​zoekresultaat van hogere kwaliteit voor hun gebruikers te creëren, dus om hoog in de zoekresultaten te komen, dus MOET je website ze ook verdienen.

4 lagen diep in tier netwerk

Dus, is tier linkbuilding dood?

Tier linkbuilding is zeker niet dood, het heeft de nieuwe update goed overleefd, in tegen stelling tot andere strategien die aardig wat klappen hebben gekregen. Als je van plan bent een tier linkbuilding-campagne te gebruiken anno nu zonder deze te combineren met andere strategieën, kom je minder ver. En de reden is simpel, de campagnes die wij opzetten is niet zomaar een tier linkbuilding campagne. We kijken met zorg naar relevantie, publicaties en content en redigeren dit over een looptijd van minimaal 1 maand.

Door de wijzigingen die Google heeft aangebracht, kunnen site-eigenaren met spectaculaire content met waardige backlink-campagnes eerlijk concurreren met degenen die al jaren in de top staan. De “reset” -knop is ingedrukt, dus op dit moment ligt elke niche voor het grijpen. Alleen hangt dit echt van je strategie af.

Er wordt momenteel een grote verscheidenheid aan tiercampagnes op internet gegooid en veel sitebeheerders weten niet wat ze zouden moeten doen. Het simpele antwoord op wat voor jouw site werkt, is misschien niet wat voor anderen werkt. Je belangrijkste focus moet dus liggen op het creëren van een kwaliteits site die het verdient om op nummer 1 te staan. Dus met andere woorden, maak eerst je eigen website af voordat je een campagne begint.

Mensen hebben een hekel aan verandering, maar verandering is wat groei veroorzaakt… dus omarm het ga er 100% voor en doe er je voordeel mee.
Want de tijden zijn veranderd, en het veranderd sneller en sneller.

Meer weten over tier linkbuilding

De soorten websites die hierboven worden vermeld, worden vaak gecategoriseerd als Web 2.0-sites. Deze sites zijn afhankelijk van door gebruikers gegenereerde inhoud. En gebruikers hebben geen geavanceerde publicatie- of ontwerpvaardigheden nodig om hun ideeën te publiceren.

Tier 1-links zijn van betere kwaliteit dan tier 2-links. In dat geval hebben tier 1-koppelingen voorrang op tier 2 (en tier 3). Maar dat betekent niet dat ze geen waarde bieden. Platforms zoals Google Maps, Instagram, enzovoort hebben VEEL verkeer. Dit betekent dat uw tier 1-links en geldsites ook meer verkeer krijgen.

Plaats een reactie