Wordt Linkbuilding met Subdomeinen nog Steeds Onderschat?

Waarom linkbuilding met subdomeinen nog steeds van deze tijd is! Het maken van links is een uitstekende manier om je website in de zoekmachine te laten rankenn. Subdomeinen worden door Google gezien als nieuwe websites. Als het hoofddomein goede metrics heeft (DA en DR) dan zal het subdomein daar mee van profiteren. Vandaar ook dat wordpress.com, Tumblrs, Blogger en Google sites zo populair zijn bij linkbuilders om backlinks mee te maken.

Zijn dit goedkope links?

Ja volgens sommige “SEO Specialisten” zijn het goedkope en slechte links. Deels hebben ze gelijk want het aanmaken van bijv. een WordPress.com subdomein kost je alleen maar tijd. Het zelfde met het maken van een Google site. Maar een SEO specialist die beweert dat het daardoor slechte links zijn moet je met een hele grote korrel zout nemen. Het past heel goed in je linkbuilding strategie. De meeste linkbuilding systemen werken alleen maar met subdomeinen. Bedenk bijvoorbeeld dat www ook een subdomein is.

Links met subdomeinen kunnen veel impact op je ranking van je website of webshop hebben. Je maakt een subdomein aan en je richt hem in zoals jij wilt. Je kunt je bedrijfsnaam daarvoor gebruiken of je kunt een product aanprijzen met een link naar jouw website toe. Vergelijk het met de welbekende startpagina’s. In principe werken die precies zo. Het grote verschil is dat op een startpagina alleen maar een anchor tekst met een link staat en als je pech hebt sta je daar met honderd andere concurrenten op waardoor je de SEO juice moet delen. Daar blijft dan niet veel van over. Er zijn een aantal seo bureaus in Nederland die voor 90% linkbuilding met startpagina’s doen. Om rankings effect te krijgen heb je heel veel startpagina’s nodig. Dat kost veel tijd om te maken maar kost je ook veel geld. Het is dan ook een slechte strategie als je voornamelijk voor je klanten startpagina’s aanmaakt.

Subdomeinen in een Multitier

Als het gaat om welke strategie het beste is kan een subdomein, mits goed gebruikt, vele malen krachtiger zijn dan een startpagina. Als de content op een subdomein goed is gestructureerd zal dat meer voordeel hebben dan een startpagina met wat anchor links. Op zich is dat niet gek natuurlijk. Google houdt van gestructureerde content. Publiceer je regelmatig content op je subdomeinen zal dat een positief effect hebben op je indexering en zelfs ook je ranking. En als je goed gestructureerde content op een subdomein dagelijks publiceerd met backlinks naar een ander subdomein creeer je een groot sterk netwerk van urls. Gevolg is dat daardoor je moneysite zal gaan ranken in de zoekmachines.

Dit is precies de reden waarom linkbuildingvoordeel zich richt op subdomeinen. Met gemiddeld 50 relevante subdomeinen die elke dag 1-2 artikelen plaatsen met links naar elkaar toe en naar de moneysite toe ga je absoluut ranken. Een ander voordeel is dat je op een subdomein ook banners en/of koopknoppen kunt plaatsen. Je moet er rekening mee houden dat 90% van de door ons gemaakte urls zullen indexeren en ook ranken. Denk bijv. aan landingspagina’s, leadmachine of als money machine. Dat kan allemaal worden aangemaakt met ons systeem. Dus je kan er 2 kanten mee op.

  1. Gebruiken om je moneysite omhoog te laten ranken.
  2. Je subdomeinen te laten fungeren als een leadcapture site.

Wat regelmatig voorkomt is dat onze subdomeinen beter ranken dan de target url. Dit komt vaak doordat de klanten website wat onpage-seo betreft niet goed in elkaar zit maar het kan ook komen doordat de laad snelheid onvoldoende is. Wij bieden als extra optie dan ook een 200 redirect aan waardoor als iemand via de browser op de subdomein url klikt deze automatisch via javascript naar de klanten site toegaat. Veel masspage websites maken van dit soort redirects gebruik. Het grote voordeel van het type redirect dat wij gebruiken is dat de originele url geindexeerd blijft en dus op die eerste pagina van Google blijft staan.

Bezoekers op een subdomein? Ja er komt heel veel verkeer op!

Het uitgangspunt van linkbuildingvoordeel is uiteindelijk conversie. Meer conversie en meer klanten. Als je op de juiste manier subdomeinen aanmaakt, domineer je de markt als geen ander. Al jarenlang is dit een goede strategie om een niche te kunnen domineren. In feite blog je elke dag door artikelen op je subdomeinen te plaatsen die uiteindelijk zoveel goede metrics krijgen dat Google ze zonder problemen indexeert en rankt. Hier een voorbeeld waarin je kunt zien dat er verkeer komt op de door ons gemaakte subdomein (KIJK OP HITS):

subdomein linkbuilding is heel erg krachtig

Traffic uit je subdomein linkbuilding is ons uitgangspunt!

 

Zoals je ziet is het uitgangspunt verkeer! Het mooie van ons systeem is dat we niet alleen posten op onze subdomeinen. We verbinden het ook nog eens aan een multitier systeem met diverse diagrammen.  Hierdoor ondersteund bijvoorbeeld tier 2 de tier 1 urls en tier 3 versterkt de tier 2 urls enz.. Hierdoor ontstaat er een krachtig net werk aan links. In feite is dit de essentie van linkbuilding. Hieronder zie je een voorbeeld hoe een tiered netwerk diagram eruit ziet voor onze subdomeinen:

tier linkbuilding met subdomeinen wordt heel erg onderschat

Supersnelle subdomein websites

Al onze subdomeinen zijn supersnel en laden onder de seconde. Voor Google nog een reden onze urls te indexeren en te ranken. De bot houd er van als de content lekker snel leesbaar en crawl baar is. Hoe meer tijd het kost voor de bot om te indexeren hoe minder prioriteit je krijgt als het gaat om indexeren en ranking. Er zijn meerdere factoren die er toe dienen natuurlijk maar de snelheid van je website is een belangrijk onderdeel daarvan. Het is geen uitzondering dat er urls binnen 20 uur indexeren en ranken op de eerste pagina in de zoekmachines. Uiteraard kan dit verschillend zijn per niche.

Is het nodig om zoveel subdomeinen te hebben in een multitier linkbuilding?

Nee niet echt maar laten we het zo zeggen; het gebruik van subdomeinen is niet afhankelijk van de hoeveelheid subdomeinen maar van de mate hoe vaak je subdomeinen gebruikt om iets op te plaatsen en ook waar je naar toe linkt. Dit bepaald de waarde van al je subdomeinen. Wat bedoel ik daar mee? De Googlebot ziet dat je actief aan het bloggen bent en omdat je regelmatig plaatst ziet Google (en zeker met ons systeem) dat er actief content wordt geschreven over en voor je website of een ander subdomein blog. Praten we dan over slechte links? Nee natuurlijk niet. Als je bij ons een linkbuilding pakket voor 3 maanden of langer afneemt (we hebben klanten die een half jaarlijkse campagne bij ons doen) ben je verzekerd van maandelijks terugkerende artikelen die ook weer backlinks krijgen van de andere tiers.

Dit is de reden waarom wij niet meer met startpagina’s werken of linkruilen. Het werkte goed, en wellicht werkt het nog voor jou. Maar vraag je wel af of een artikel op een subdomein met goed gestructureerde content met een link naar jouw website toe meer waarde heeft dan een anchor link met je bedrijfsnaam op een startpagina met honderd andere bedrijven. Het antwoord ligt voor de hand toch?

Bekijk hier wat subdomein in het algemeen inhouden: https://nl.wikipedia.org/wiki/Subdomein

Laat een reactie achter