Roadmap 2022 voor Linkbuildingvoordeel – LBV Media

Even de planning vooraf op de roadmap 2022.

Linkbuildingvoordeel gaat in 2022 uitbreiden met nieuwe technieken om rankings nog beter te kunnen bewerkstelligen. In deze roadmap 2022 gaan we ons vooral richten op een wat meer chirurgische ingreep bij het maken van een linkbuilding campagne. We merken dat variaties in een backlinkprofiel een pre heeft om meer linkjuice te krijgen. Daarom hebben we besloten om binnen ons subdomein netwerken nog meer in te zetten op CTR en op content readability.

Het gevolg is dat bezoekers nog langer op je pagina blijven. Ook zullen we ons meer gaan richten op Google properties en Amazon properties. Deze Google sites worden standaard meegeleverd in onze linkbuilding pakketten. Daarnaast zullen we met deze roadmap meer subdomeinen gaan gebruiken en minder posts. De reden hiervoor is de indexering van Google die veranderd is. Dit houdt in dat je per subdomein nog meer op zoekwoord kunt richten.

De prijzen blijven hetzelfde. Google Nieuws Websites zijn goed voor snellere index van artikelen. Hiermee kun je artikelen laten plaatsen en zul je zien dat deze razendsnel indexeren. In meerdere niches zijn we daar mee actief. Dus alle roadmap voor LBV even op een rijtje.

Subdomeinen uitbreiden, minder blog posts voor roadmap 2022.

Wat is de reden waarom we hiervoor gekozen hebben? Het is belangrijk om toe te werken naar een nog meer veilige en betere content structuur. Zoals onze klanten al weten, publiceren we elke dag nieuwe content op onze blogs. De hoeveelheid blogs maakt niet zo veel uit maar wat wel belangrijk is, is dat we ons meer gaan richten op meer zoekwoorden met de gerelateerde urls. Google veranderd en wij veranderen mee.

Wil dat zeggen dat je huidige artikelen en huidige campagnes niet meer meetellen met roadmap 2022?

Nee absoluut niet, deze zullen nog steeds een grote rol spelen in je rankings. Maar de techniek in Google veranderd ook en daar moet je op anticiperen. Het is niet zo dat Google je afstraft op de eerdere campagnes. Maar omdat we zeg maar in de frontlinie zitten weten we welke seo strategieeen werken en niet. Investeren in nieuwe ontwikkelingen is daarom ook altijd een pre. Het wilt niet zeggen dat als je gisteren een campagne bij ons hebt besteld dat de content van vandaag dan niet goed zal zijn.

CTA/CTR optimalisatie per artikel in je campagne.

We hebben nu de mogelijkheid om binnen in de campagne de artikelen te implementeren in een accordeon waardoor de ruige content in een inklapbaar iframe geplaatst kan worden. Dit is niet alleen in veel gevallen beter voor je gebruikers, maar dit geld ook als extra inner backlink. Dus elk artikel die dan gepubliceerd wordt krijgt als het ware een extra inner backlink erbij!

CTA Call to action in blog posts?

Ja dit is een belangrijke factor in de blog artikelen die we publiceren. Gezien je campagne specifiek is, is het ook zaak om zoveel mogelijk verkeer op je website te houden en te laten terugkomen. Wat doen wij dan? Wij zorgen ervoor dat de content boven de accordeon geoptimaliseerd wordt voor een doorklik. Dit houd in dat de lezer je content volgt en op je link of banner gaat klikken. Echter is deze implementatie uiteraard wel voor een meerprijs. Maar kan een ontzettende boost geven in relevante traffic. Mooi stukje voor roadmap 2022

GDNA Google DNA, de DNA van google!

Deze veranderd, en deze dient natuurlijk meegenomen te worden in de content structuur van de artikelen die gepubliceerd worden.
De DNA van google zijn als het ware de richtlijnen van google die wij als mens moeilijk kunnen zien. Uiteraard gebruiken wij hier peperdure analyse tools voor die dat wel kunnen waarnemen en zo ook dat wij de content dusdanig kunnen redigeren dat deze zowel voor google goed oogt maar ook dat je als je gebruiker niet door hele rare droge stof dient door te lezen, want daardoor zakt het gebruikers gemak. En dat wil je niet. Je wilt van allebei het allermeest.

Google dna is gekoppeld aan relevantie. De relevantie van de content is niche gerelateerd en zal daarom ook per niche geredigeerd moeten worden. Veel mensen maken nog de fout dat zelf een artikel schrijven en het dan ook zonder tools te publiceren DE SLEUTEL IS. Dat is een illusie. Google wilt alleen zien wat google wilt zien, en de gebruiker wilt alleen zien wat het wilt zien. In Roadmap 2022 zal je LBV Media er alles aan doen om dit rond te breien.

Adverteren? Waar wanneer en waarom.

Zoals eerder aangegeven hebben we de mogelijkheid om de traffic/verkeer op de blog artikelen te moneytizen zogezegd. Als je dus niet alleen opzoek bent naar je eigen traffic kun je voor een meerprijs adverteren op de subdomeinwebsite, of een artikel plaatsing doen op een google site, of adverteren en een plaatsing doen op een google nieuws website. Dit is allemaal mogelijk. Dit kun je straks maandelijks doen tegen betaling of eenmalig per jaar. Interessant voor de ondernemer die echt brand awareness wilt hebben of meer verkeer wilt naar zijn website voor bijvoorbeeld leadgen. Dit willen we meenemen in de roadmap 2022.

Het gebruik van rauwe HTML.

Lang hebben we moeten wachten op de ontwikkelingen hiervan, maar uiteindelijk zijn we zover. We hebben de mogelijkheid om bijvoorbeeld de subdomeinen netwerken (in kleine getalen nog) om te zetten van cms naar rauwe html. Wellicht op het punt van de roadmap 2022 dat we daar nog een stuk verder in komen.
Dus we hebben de mogelijkheid om de html om te zetten en deze op een eigen hosting te kunnen plaatsen.

Wat is het voordeel ervan? Je hebt namelijk alle bewegings vrijheid op een vps naast het feit dat je zelf natuurlijk ook code kunt aanpassen en kunt optimaliseren naast dat het razendsnel is.
Dit wordt nog uitgerold in de roadmap 2022.

GN sites ook wel google nieuws websites.

Gezien we natuurlijk al een jaar bezig zijn met het opzetten van google nieuws websites hebben we natuurlijk dadelijk een batterij van niche gerelateerde websites waar artikelen op geplaatst kunnen worden. Zo kun je straks een complete categorie huren op de website om je eigen artikelen te publiceren. Je krijgt dan een inlog naam met toegang tot je categorie en daarin kunnen je uiteraard met wat strikte voorwaarde je artikelen publiceren.

Het voordeel is dat je artikelen mega snel worden geïndexeerd, omdat je met een google publisher systeem werkt en omdat je daarin je website ook al hebt goed gekeurd.
We zullen ook google nieuws websites inzetten voor complete linkbuilding campagnes. Dit mag niet ontbreken in roadmap 2022 voor linkbuilding voordeel.

Wereldwijd uitbreiden is de ambitie met de roadmap 2022!

Linkbuildingvoordeel heeft nu wereldwijd 4 man sterk aan personeel. Dat is al een goed teken voor een bedrijf die puur en zich alleen richt op linkbuilding.
Uiteraard is de ambitie om het bedrijf nog meer uit te breiden zowel in alle talen ook bijvoorbeeld google nieuws websites te maken. We kunnen uiteraard alle campagnes die we nu draaien al in alle talen draaien. Maar het limiet zit hem in bijv google nieuws website.

Daar komt verandering in! Ons doel is om met 20 man personeel te eindigen en uiteraard 20x zoveel te mogen gaan doen. Is dat hoog gegrepen? Wie zal het zeggen. We gaan er voor en we doen ons best om dit in ieder geval voor 2022 te bewerk stellen.

Om meer belangrijke roadmap 2022 updates te mogen ontvangen, ga dan naar: Google My Business page

Of voor meer artikelen ga je naar de onze blog: Nieuws over linkbuilding

 

Plaats een reactie