Linkbuilding hoe ziet het er in de toekomst uit?

Een stukje om over na te denken bij linkbuilding!

In dit stukje wat ik schrijf wil ik even een duidelijk punt maken wat wellicht nog als toekomstmuziek in de oren klinkt. Echter heb ik in 2011 al eerder een reeds analyses gemaakt die OOk zijn uitgekomen. Ik werd uiteraard uitgelachen, maar we zijn er allemaal op terug komen tijdens de officiële Google slap… Daarom een stukje wat je niet hoeft op te vatten als absolute waarheid maar hoe mijn expertise kijkt tegenover Google. Waar de zoekmachine baat bij heeft en waarom dat zo is. Eentje uit de eigen doos en waarom het is zoals ik denk dat het is…

linkbuilding voordeel in de toekomst
in de toekomst linkbuilding toepassen

Waarom Google steeds meer waarde gaat hechten aan ECHTE content binnen linkbuilding.

Het is natuurlijk van oudsher dat echt leesbare content steeds meer de prioriteit krijgt voor Google om aandacht aan te geven. We weten allemaal dat Google een gigantisch data verwerkingsbedrijf is die bewijs van spreken zelfs planeten in kaart wilt brengen, en als het aan hun ligt het hele universum. En waarom dan niet JOUW website? Precies! Als jouw verhaal klopt en het komt overeen met jouw doelgroep niche of keyword dan zit je altijd goed. Uiteraard gaat leesbaarheid en kwaliteit zometeen steeds zwaarder een rol spelen in dit verhaal omdat Google van data houd. Hoe meer data Google krijgt, hoe meer investeerders (beursgenoteerd) er baat bij hebben dat het gaat groeien. Simpel reken trucje. Wellicht wist je dit allang, maar ik ligt het nog even toe. Dus content wordt/is key!

Waarom ik tijdens linkbuilding steeds hamer over footprints.

Footprints footprints footprints!!! Of terwijl voetsporen die je naar een red flag kunnen leiden. Ja het klinkt allemaal een beetje overdreven en ik weet het. En ik snap ook best wel dat je het wellicht te ver gezocht vind. MAAR… Het gebeurd nu al… websites die uit het niets penalty’s krijgen omdat ze iets te veel van het goede hebben toegepast en hun website OVER geoptimaliseerd hebben met alle gevolgen van dien. De voetsporen die ik bedoel hebben te maken (voornamelijk met ip adressen) met andere woorden, je ip adressen gaan ook een belangrijke rol spelen. We weten allemaal dat als je een advertentieaccount maakt bij Google of facebook dat je ip adres belangrijk is als leidraad voor je business (voor facebook en Google althans). Maar hoe zit het met de Google bot dan? Goede vraag! Kijk de Google bot was heel dom, maar wordt steeds slimmer. Het begint steeds meer te foto’s en video’s te herkennen. En waarom zou Google je dan niet beoordelen op IP adres? Laten we het zo zeggen, als je door 1 of andere reden vanuit huis starpagina’s aan het maken bent en aan het linken bent. En je bent vanaf hetzelfde adres bezig pbn’s aan het opzetten. Dan kan er bepaalde overkill ontstaan… Google weet dan gelijk dat er een persoon bezig is aan het spammen. Zowel bij Google postmaster als bij Google bot (hebben ze dezelfde methodiek) namelijk de spam factor. Die factor wordt steeds scherper. En al helemaal als je shared domeinen hebt. Uiteraard met diepe analyse kijkt Google naar de aura van je gebruikers gedrag. Op heel veel punten! onderschat het niet. En op basis daarvan ziet Google gelijk dat je organisch bezig of totaal niet. Dus stel je jantje maakt start pagina;s met hetzelfde ip op 1 dag, achter elkaar. En de volgende dag maakt jantje private blog networks. Dan ziet Google dat jantje met opzet de Google resultaten aan het manipuleren is vanwege zijn eigen gerief. Niks mis mee om voor je eigen gerief te werken dat vind Google niet erg! Maar het moet ook de mensen dienen die op Google zoeken. Dit is nogmaals waar Google zijn data vandaan haalt. En de prioriteit ligt altijd bij kwaliteit van content en geen stuffing van content. Google knows you better than you do!

Linkbuilding en Snelheid van je website is SUPER key bij index.

Hier staat en valt veel van je index. We weten praktisch allemaal dat als je website traag is dat de scraper bot van Google je website als een boer met kiespijn moet gaan scrapen en gaan indexeren. Dus legt de scraper bot vaak prioriteit bij snellere websites. En het is ook wel logisch. Want de data kan sneller worden opgenomen plus de klant kan sneller bedient worden. De verwerking werkt in het algemeen gewoon veel lekkerder. Het liefst onder 1 seconden inlaadtijd. Het gezegde zegt ook dat als je klant langer dan 1 seconden moet wachten dat die weg klikt. En vaak ligt een deel van je conversie bij de snelheid van je website.

Waar je echt vanaf moet stappen als je linkbuilding doet.

Ik zie het heel vaak voorbij komen bij, LINKRUIL! Ai jay jay mensen mensen mensen toch. Hoe gevaarlijk kan het zijn? HEEL gevaarlijk, en ik zal vertellen waarom dat is. En dont get me wrong, vroeger was het ECHT de bom en kon je met een paar linkjes echt scoren en je zal heden vandaag ook best kunnen scoren. No big deal toch? De werkelijkheid blijft toch even anders te zijn. En ik blijf er bij zeggen, Google weet alles van je. Het probleem is dat zodra je een linkruil doet dat er van alles kan gebeuren met je reputatie. Dit zie je niet in 1 oogopslag. Vaak wordt je geplaatst op een achterkant van een pagina met 80 andere bedrijven op een hoge DA pagina met een redelijke trustflow. Tof zou je denken, nu ga ik hoger ranken! Ja dat klopt! je gaat ranken en wellicht blijf je daar ook wel voor een kleine tijd. Maar onthoud heel goed… er hoeft maar 1 iemand uit die 80 bedrijven content te plaatsen wat niet spoort of dergelijke zodanig aan te passen
dat het doorslaggevend is op de rankings van als die andere 79 bedrijven/websites. Eigenlijk is het t zelfde als je ongemerkt in het zwembad piest. Je krijgt er op een gegeven moment
altijd mee te maken. Plus Google geeft hier uiteindelijk steeds MINDER prioriteit aan. De content regeert data regeert.

Waarom Google het niets boeit hoe je url er uit ziet als je linkbuilding toepast voor je website.

Inderdaad, Google boeit het niets hoe je URL er uit ziet. Uiteraard boeit het Google wel wat je URL ooit gedaan heeft. AHA! Dan kom je op een stukje DA en DR. Maar dat zegt natuurlijk niet alles. Uiteraard is het wel belangrijk om wat metrics en inzage te hebben wat er allemaal af heeft gespeeld met je url. Of hij blacklisted is. Of dat je er ooit spam mee hebt verstuurd via mailservers of dergelijke. Ook spamhaus kan hier invloed op hebben. Maar los daar van. Maakt het weinig uit hoe de URL heet. Of dat je exact match keywords gebruikt in een domein. Belangrijk is en blijft de content en het verleden van een domein. Subdomeinen zijn daarom ook een perfecte uitkomst om prima complete websites met goede content te leveren aan Google. Uit ervaring neemt Google subdomeinen zeer serieus en geeft het net als elke andere website (mits de content goed is) prioriteit om te indexeren.

What about the startpagina mafia?

Ja startpagina’s wie kent ze niet, en ik denk dat 99% van alle internet marketeers of seo’ers link builders er ooit mee te maken heeft gehad. Wij ook! En tot heden hebben we er nooit problemen mee gehad. En op zich heeft Google er ook geen problemen mee, maar zoals ik al eerder zei de ranking wordt min of meer steeds meer bepaald op kwaliteit en content. Dus de score die Google gaat geven over start pagina’s en dochterpagina’s wordt steeds minder en minder omdat de prioriteiten van Google gaan verschuiven. Bigger data, bigger interests. Op Zich logisch. Wat heeft Google nou eigenlijk aan een doorverwijzing naar een zoveel in een dozijn link? Startpagina is praktisch overgenomen door Google zelf. Het is alleen nog steeds zo dat veel internet bedrijven zich blind staren op de kwaliteit en belangen factor van startpagina’s terwijl dat juist steeds minder wordt. En er zit een heel wereldje omheen! Het gros geloofd er nog heilig in dat het “DE WEG” is naar een top 3 positie. Wat wellicht nu nog wel zo is, maar steeds meer weg zakt na elke update van Google. Plus ik refereer naar de voetsporen, het stukje hierboven.

DA en DR, TF Mythes…

Iedereen die SEO doet kent de termen wel. Domain authority, Domain Rating, Trustflow. Deze metrics zijn blijkbaar heel belangrijk voor SEO’ers onder ons. Terwijl een DA en DR helemaal niets hoeft te zeggen in bijv MOZ. De metrics die daar worden gezien worden als third party ingeladen. En is alleen een overzicht hoe het in grote lijnen er uit ziet. Echter de werkelijkheid kan je alleen terug zien in je stats in analytics of search console… JUIST TRAFFIC! Dat is het, krijg je geen traffic meer of blokkeert iets je traffic of je positie in Google. Kijk dan naar je DA en DR is je DA en DR in MOZ bijvoorbeeld nog steeds hetzelfde, dan weetje dat het niet accuraat is, en kijk eens of je gespammed bent door je concurrent (gebeurd heel vaak hoor). Trust flow daarentegen is wel een goede indicator of je website betrouwbaar is. Het is een soort radar die standaard wordt uitgevoerd of je site aan de behoren meedoet wat Google graag ziet. Zoals:

  • Is je ip schoon.
  • Is je domein clean.
  • Is je spamrate laag.
  • Heb je geen shady backlinks.
  • Krijg je veel traffic. Zoja wat voor traffic.
  • Of je malware hebt gehad op je site etc etc.
  • Heel veel metrics kunnen uit TF voorkomen.

Maar let op! Veel metrics van verschillende partijen lopen heel erg achter op de feiten of zijn vaak out dated met het leveren van data. Het kan vaak zelfs een maand of maanden duren voordat
die metrics zichtbaar worden in bijv MOZ. Dus conclusie, niet alle metrics die je ziet hoef je voor zoete koek aan te nemen. Onthoud heel goed dat veel mensen hier waarde aan hechten terwijl het belangrijkste is juist dat als je een backlink check zou doen in bijv arefs dat je kunt zien wat voor vlees je in de kuip hebt als je bijvoorbeeld wilt linkbuilden met een partij die bijv veel pbn’s aanbiedt met hoge metrics.

Waarom wij linkbuildingvoordeel zijn gestart?

Dit is ook 1 van de redenen waarom wij zelf een service zijn begonnen tegen behoorlijke prijzen. Er zijn te veel cowboys op de markt die TE veel oude methodes gebruiken of methodes die passee worden voor Google. En ik beschuldig ze nergens van hoor, dat is onwetendheid en kan de beste overkomen. Maar je ziet het TE vaak gebeuren, en dat is zonde. Terwijl er ook methodes zijn die het je makkelijker kan maken. Wij (linkbuildingvoordeel) zijn begonnen vanuit onze eigen expertise. Van origine beheren wij al ruim 4 jaar lang meer dan een dozijn aan webshops die we stuk voor stuk in de top 10 van Google weten te zetten. Met precies dezelfde techniek die wij nu gebruiken voor onze klanten bij linkbuilding voordeel. Wij denken met Google mee, en zo ook updaten wij exact met Google mee. Zo heeft de klant praktisch nooit last van updates van Google, en kan de klant zich (net als wij dat doen met de webshops) weer bezighouden met ondernemen. Hoe hoog je DA en DR ook is hoe geweldig je netwerk ook is hoe mooi je content ook is. Als je geen traffic kan leveren en geen resultaat kan leveren, kunnen de verhalen nog net zo mooi zijn. Maar infeite verkoop je een wasse neus. Daarom geeft linkbuildingvoordeel ook de kans voor ondernemers om de eenmalige pakketten te proberen.

Met deze pakketten kan je inzage krijgen in de power van echte sublieme zeer hoogwaardige subdomeinen met zeer goed georganiseerde content die dusdanig wordt gepubliceerd dat Google deze altijd prioriteit zal geven om te indexeren en te laten ranken zonder daar voor afgestraft te worden. Zometeen meer daarover. Maar het punt is. Linkbuilding is niet meer zoals vroeger en zal ook steeds moeilijker worden gemaakt en je hebt veel meer nodig dan dat je nu gebruikt of zal gebruiken. De subdomeinen die je bij linkbuildingvoordeel.nl krijgt zijn dusdanig snel dat ze onder 1 seconden laden. Het is html wat ook super snel inlaat. Goed indexeerbaar dus voor Google bot. Plus, er zit een waybackcontentpublisher systeem in, WHAT THE HELL IS THAT> Ik zal het je uitleggen. Zodra Google er achter komt dat je oude content opnieuw aanbiedt via een “ping” bij Google, gaat de bot DIRECT aan de slag om deze content te indexeren. Omdat Google er niet van houd om oude content achter te houden voor de database.

Wat voor Google dus content is king is, is voor de mens zeg maar “tijd = geld” principe. Uiteraard is het wel belang dat de content dusdanig ok is, dat Google dit wilt. Nogmaals de content moet goed zijn wil het indexeren. Is het niet leesbaar? Forget it! Krijg je het niet BLIJVEND geindexeerd. Uiteraard krijg je na de index nog een nacontrole van Google, meestal scraped de Google bot nog een keer je content of alles nog in lijn is met Google. En in search console krijg je uiteraard ook nog eens de kans om het na te lopen. En eerlijk is eerlijk, soms geeft Google bepaalde artikelen voorrang op de ene. Dit heeft te maken met de belangen van wat Google graag als content wilt zien. Laten we voorop stellen dat het dusdanig in elkaar zit wat wij met linkbuildingvoordeel hebben weten op te zetten dat je eigenlijk vanaf scratch je content sites opzet, snel indexeerd, Google proof bent, je concurrent vermorzeld, voordelig, en ook nog eens veilig. No nonsense, gewoon super snelle subdomein websites met geoorloofde content wat Google altijd waardeert. Wij staan erop! Geeft een duimpje omhoog! Cheers!
Wil je meer weten? Wij hebben een uitgebreide FAQ.

Laat een reactie achter