Hoe u expertise en autoriteit kunt inzetten om uw internationale expansie te stimuleren

Inhoudsopgave

Als onderdeel van de Google-richtlijnen voor zoekkwaliteitsbeoordelaars is ‘EEAT’ opgenomen, wat staat voor Experience, Expertise, Authoritativeness en Trustworthiness. Deze worden geëvalueerd met behulp van een mix van signalen (niet een specifieke rangschikkingsfactor) en helpen Google te bepalen of de inhoud relevant en nuttig genoeg is voor gebruikers om deze voorrang te geven in hun zoekresultaten.

EEAT is vooral relevant voor onderwerpen die ‘Uw geld of uw leven’ (YMYL) worden genoemd. Deze onderwerpen kunnen een aanzienlijke impact hebben op de gezondheid, financiën, veiligheid, kennis of welzijn van een individu of de samenleving.

EEAT is van fundamenteel belang voor YMYL-onderwerpen. Maar wat gebeurt er als we internationale strategieën willen creëren? Welke digitale acties kunnen we bevorderen en die onze internationale verkoop kunnen helpen of belemmeren?

Zou u kopen op sites uit andere landen die niet de betaalmethoden gebruiken die u gewend bent, of waar de inhoud niet goed is vertaald of getranscribeerd in uw taal?

Hoe zit het met sites die geen recensies hebben of bijna geen vermeldingen hebben? Sites die in principe niet betrouwbaar genoeg zijn? Nou, dat zou jij waarschijnlijk niet doen – en andere mensen ook niet.

Internationale e-commerce is een grote markt vol kansen, niet alleen voor grote merken en bedrijven, maar ook voor middelgrote en kleine bedrijven.

Ik heb dit aan den lijve ondervonden bij de webwinkel die ik twee jaar geleden heb opgericht. Daar heb ik twee van de leukste en meest unieke traditionele Catalaanse kerstartikelen aan een internationaal publiek weten te verkopen: de Tió de Nadal en de Caganer.

Maar hoe slaagde ik erin om gebruikers van over de hele wereld aan te trekken om deze typische kerstproducten uit Catalonië te kopen? Hoe kreeg ik online aanwezigheid en erkenning in andere landen?

Hoe werd een kleine winkel die lokale Catalaanse producten verkocht een van de toonaangevende online referenties in Spanje en andere landen?

Door gebruik te maken van EEAT om mijn internationale expansie te stimuleren!

Laten we dus eens kijken naar enkele praktische acties die u kunt implementeren om deze internationale resultaten te bereiken. In dit geval concentreren we ons op het aantonen van uw expertise en autoriteit op internationale schaal.

Hoe u een wereldwijde expert op dit gebied kunt worden

Zoals Google het definieert, wordt onder expertise verstaan ​​de mate waarin de maker van de inhoud over de noodzakelijke kennis of vaardigheden voor het onderwerp beschikt.

Verschillende onderwerpen vereisen verschillende niveaus en soorten expertise om als betrouwbaar te worden beschouwd.

En hoe kan een internationale e-commercesite zijn expertise benutten? Laten we enkele acties verkennen.

Maak en voltooi de auteurspagina’s

Heeft de auteur ervaring met het onderwerp waarover hij schrijft? Dan moet je het aantonen! Maak een gedetailleerde ‘Over de auteur’-pagina waarop de expertise van de auteur op het gebied van het onderwerp wordt benadrukt.

Dit kunnen vermeldingen zijn uit lokale tijdschriften, publicaties, sociale-mediakanalen, interviews en meer, uit al uw potentiële landen!

Om Google te helpen de auteur van de inhoud beter te begrijpen en te vertegenwoordigen, wordt het aanbevolen om schemamarkeringen op te nemen, zoals:

Hoewel dat geweldig is, is het niet voldoende als u uw expertise wilt laten zien. U moet meer doen om uw expertise op wereldschaal te demonstreren.

Onderwerpclusteronderzoek

Onderwerpclusters zijn groepen pagina’s die expertise en autoriteit op een specifiek onderwerp aantonen.

Daarom moet u trefwoordonderzoek doen dat verder gaat dan waar gebruikers naar zoeken met betrekking tot uw product of dienst.

Screenshot van Semrush, december 2023

Bij een topicclusteronderzoek moet je alles wat met je onderwerp te maken heeft, analyseren. Het onderzoek moet het hele mentale raamwerk rondom uw producten of diensten omvatten.

U moet uzelf de vraag stellen: hoe kunnen gebruikers die u niet kennen, u vinden? Hoe kun je hun interesse wekken en merkbekendheid creëren? Analyseer vervolgens alles wat met deze concepten te maken heeft.

Screenshot van zoeken naar (grappige kersttradities over de hele wereld), Google, december 2023
Screenshot van Semrush, december 2023

Op internationale schaal is het belangrijk om voor elke potentiële taal of elk land een specifiek onderwerponderzoek te doen.

Dit komt omdat de kennis die gebruikers over uw product hebben, aanzienlijk kan verschillen van regio tot regio.

Door uw inhoud af te stemmen op de behoeften van gebruikers, kunt u aantonen dat u de meest relevante website bent voor het hele onderwerp dat verband houdt met uw producten of diensten.

Creëer inhoud gericht op de zoekintentie van uw gebruiker

De soorten zoekopdrachten op internationale schaal kunnen aanzienlijk veranderen, afhankelijk van de regio, vooral bij het maken van inhoud voor een wereldwijd publiek.

Het is niet alleen de zoekinhoud die kan verschillen; Ook het type zoekintentie kan veranderen, zelfs voor dezelfde zoekterm.

Om uw expertise op dit gebied aan te tonen, moet u de intenties van de gebruikers begrijpen om hen de meest relevante inhoud aan te bieden.

Door tools voor zoekwoordonderzoek te gebruiken en de SERP’s in elk land te analyseren, kunt u bepalen welke inhoud u het beste kunt aanbieden op basis van het land.

Het zoekwoord ‘cagatio’ in de Verenigde Staten heeft bijvoorbeeld doorgaans een informatieve intentie. Gebruikers willen meer leren over de traditie of zien hoe deze er op foto’s uitziet.

Screenshot van zoeken naar (caga tio), Google, december 2023

Terwijl in Catalonië, waar gebruikers lokale kennis over het product hebben, dezelfde zoekintentie transactioneel is:

Screenshot van zoeken naar (tio de nadal), Google, december 2023

Door een goede analyse kunt u uw diepgaande kennis aantonen van de producten die u in elke doelmarkt aanbiedt.

Dit inzicht zal ons begeleiden bij het ontwikkelen en creëren van inhoud die optimaal is afgestemd op de specifieke behoeften en contexten van elke regio.

Bouw publiek op andere platforms

Het opbouwen van een publiek op verschillende kanalen en platforms is een geweldige manier om uw expertise onder de aandacht van potentiële klanten te brengen.

Heeft uw product een decoratieve toepassing? Overweeg of Pinterest een levensvatbaar kanaal zou kunnen zijn.

Kunt u boeiende video’s over uw product maken? Ontdek de mogelijkheden om uw merk op te bouwen op TikTok of YouTube.

Stellen gebruikers vragen of bespreken ze onderwerpen die verband houden met uw items? Grijp de kans om discussieforums over dit onderwerp te leiden en uw kennis te delen.

Het is belangrijk om verschillende platforms te overwegen en de typen zoekopdrachten te analyseren die gebruikers met betrekking tot uw product uitvoeren.

Heeft u al uw potentiële kanalen in ogenschouw genomen? Heeft u de kanalen vergeleken en geanalyseerd om te bepalen welke meer transactioneel zijn en welke beter geschikt zijn voor merkbekendheid?

Vergelijking van “Ideeën voor kerstversieringen”: Google versus. TikTok versus. Pinterest

trefwoordtool.io
Screenshot van trefwoordtool.io, december 2023
Screenshot van trefwoordtool.io, december 2023

Ontdek elke regio en cultuur

In Spanje brengt december koud weer met zich mee voor kerstvieringen, terwijl in Nieuw-Zeeland Kerstmis tijdens het zomerseizoen met korte mouwen wordt gevierd.

Bij het ontwikkelen van inhoud en strategieën voor een internationaal publiek is het essentieel om je te verdiepen in de specifieke kenmerken van elke regio.

Het begrijpen van de unieke culturele en seizoensgebonden aspecten op verschillende tijdstippen van het jaar en hoe deze zich verhouden tot productzoekopdrachten is de sleutel tot het aantonen van uw uitgebreide kennis van het onderwerp wereldwijd.

De term ‘kersttrui’ wordt bijvoorbeeld veel gezocht in Spanje tijdens Kerstmis. Aan de andere kant is er tijdens de kerstperiode in Nieuw-Zeeland nauwelijks vraag naar dit product.

Screenshot van Google Trends, december 2023
Screenshot van Google Trends, december 2023

Gezaghebbendheid: het opbouwen van uw merkreputatie

Zoals Google definieert, wordt gezaghebbendheid beschouwd als de mate waarin de maker van de inhoud of de website bekend staat als referentiebron voor het onderwerp.

Als u een toonaangevend bedrijf wordt in uw respectievelijke markten, krijgt u een grotere merkautoriteit.

Hierdoor is de kans groter dat u vermeldingen ontvangt van branchetijdschriften, websites, blogs, sociale media en branche-experts, omdat zij u als hun belangrijkste informatiebron zullen zien.

Maar hoe vergroot je de merkautoriteit in verschillende markten op internationale schaal? Laten we een paar voorbeelden bekijken.

Navigatiezoekwoordonderzoek

Navigatiezoekwoorden worden gebruikt wanneer een gebruiker specifiek naar een merknaam of een website zoekt.

Het uitvoeren van een navigatieonderzoek naar de belangrijkste merken en producten in elke regio is essentieel om de meest gezaghebbende sites te identificeren. Hierdoor kunt u de concurrenten op elke markt identificeren en een diepgaande analyse uitvoeren.

Welke strategieën volgen zij in dat land? Welke factoren dragen bij aan hun erkenning als de meest gezaghebbende sites? Hoe goed zijn ze gevestigd in de regio? Wat kun je beter of anders doen?

Screenshot van zoeken naar (kerstbomen te koop), Google, december 2023

Ontvang vermeldingen van lokale beïnvloeders of sectorleiders

Om het bewustzijn in uw potentiële markten te vergroten, is het belangrijk om uzelf op te werpen als de bron en expert in elk ervan.

Door trefwoordonderzoek, analyse van de SERP’s en analyse van concurrenten kunt u nieuwe mogelijkheden ontdekken voor het delen van inhoud van de meest invloedrijke stemmen in elk land.

Stel vragen als: Wanneer hebben influencers in dat land uw product of dienst gedeeld? Gebruiken ze video’s of afbeeldingen gevonden via zoekmachines? Wanneer praten ze er meestal over?

Het monitoren van gesprekken op sociale media is van cruciaal belang. Grijp de kans om een ​​trend te worden.

Screenshot van de auteur, december 2023

Word vermeld op lokale relevante websites

Om uw merk als dé informatiebron in uw vakgebied te profileren, is het essentieel dat u als autoriteit wordt gezien. Eén manier om dit te bereiken is door vindingrijke inhoud te creëren, zoals handleidingen, tutorials en instructieartikelen.

Deze inhoud vergroot de kans dat deze in verschillende talen wordt gedeeld. U kunt ook onderzoek doen naar trends in de sector om uw autoriteit verder uit te bouwen.

Als u actief bent op verschillende markten, heeft u het unieke voordeel dat u toegang heeft tot gegevens die anderen mogelijk niet hebben. Door deze gegevens effectief te gebruiken, kunt u uw positie in uw respectieve markten verbeteren.

Deze inspanningen kunnen uw kansen aanzienlijk vergroten om te worden vermeld in lokale tijdschriften of media, maar ook op websites van overheden of verenigingen, zelfs op Wikipedia, waardoor u de leidende expert in uw vakgebied wordt.

Screenshot van Wikipedia, december 2023

Lokaal bedrijfsprofiel

Last but not least is een andere belangrijke factor om uw autoriteit aan te tonen de definitie van uw lokale profielen, of dit nu op Google Bedrijfsprofiel, sociale profielen of telefoongidsen is.

Het nauwkeurig opnemen van informatie in meerdere vermeldingen met betrekking tot uw naam, adres en contactmethoden is van cruciaal belang voor het overbrengen van autoriteit en merkreputatie naar gebruikers in andere landen die deze informatie niet persoonlijk kunnen verifiëren.

Expertise en merkautoriteit internationaal uitbreiden

Als u op internationale schaal wilt verkopen, zijn het effectief communiceren van de expertise van uw merk met betrekking tot het product of de dienst, en het vestigen van merkautoriteit om de go-to-source voor elke regio te worden, belangrijke aspecten voor het vergroten van de zichtbaarheid en het succes van het product. .

Binnen het EEAT-kader zijn er echter aanvullende digitale strategieën die u kunt implementeren in uw internationale aanpak om uw resultaten op het gebied van ervaring en vertrouwen te verbeteren.

In onze volgende artikelen zullen we een diepgaandere analyse van deze strategieën geven.

Meer middelen:


Uitgelichte afbeelding: Gele eend/Shutterstock