lbv3

Hoe optimaliseer ik SEO-conversies op niet-merkgerelateerde zoektermen?

Inhoudsopgave

De Stel een SEO-vraag van deze week komt van Arpit, die vraagt:

“Hoe optimaliseer ik SEO-conversies op niet-merkgerelateerde zoektermen?”

Geweldige vraag! Deze gaat helemaal over het voldoen aan de gebruikersbehoeften en het aanpassen van uw exemplaar of de pagina-ervaring tijdens de huidige stap in het consumententraject.

En het geldt voor zowel B2B als B2C.

In sommige gevallen moet u een multi-channelaanpak gebruiken. Het goede nieuws is dat het vrij eenvoudig op te lossen is.

De eerste stap is om te evalueren wat de bedoeling van de bezoeker is. Overweeg of ze:

  • In de onderzoeksfase.
  • Mid-trechter en kiezen tussen producten of leveranciers.
  • Klaar om om te bouwen, maar nog niet klaar om de stekker eruit te trekken.

In de onderzoeksfase

Iemand die alleen oplossingen onderzoekt, heeft nog niet besloten of ze klaar zijn om te converteren. Zorg er dus voor dat u remarketingpixels gereed heeft om ze te taggen.

Remarketing is hierbij essentieel omdat er interesse is in een product of dienst die u levert.

Door ze te taggen, kun je ze terughalen zodra ze klaar zijn om te converteren en nieuwe inhoud te delen om ze tijdens hun reis te helpen. Dit is vooral belangrijk bij grote en B2B-aankopen.

Pro-tip: PPC heeft waarschijnlijk het tijdstempel van de levenscyclus en de kanaalcontactpunten als ze klantgegevens over de levenscyclus bijhouden.

Remarketing omvat aanmeldingen voor e-mail en sms, sociale media, PPC en mediaplanning of advertentie-aankopen. En er is een enorm voordeel voor deze kanalen dankzij uw SEO-inspanningen.

Uw bedrijf kan PPC-geld besparen op zoekwoorden met een lage intentie, maar die relevant zijn voor het onderwerp, doordat u ervoor zorgt dat u op deze zoekwoorden scoort en de klikken voor een nieuwe klant ontvangt tegen een fractie van de kosten.

De PPC-, advertenties- en socialemediateams kunnen samenwerken met uw SEO-verkeer in de toptrechter om de conversie te stimuleren naarmate de voorsprong groter wordt. Zorg ervoor dat ze over dit contactpunt rapporteren, zodat alle kanalen winnen in bedrijfsbrede rapportage.

Koude leads vormen een belangrijk onderdeel van de consumentenreis en acquisitiecampagnes.

Dit geldt zelfs voor medische behoeften zoals plastische chirurgie, grote aankopen zoals SaaS-oplossingen en datacenters, en de planning van zakenreizen.

Wat we doen met klanten die dit probleem hebben, is het creëren van thought leadership en educatieve inhoud om vertrouwen op te bouwen voor de onderzoeksfase.

Door een ‘vertrouwde hulpbron’ of ‘autoriteit’ op dit gebied te worden, beginnen we mentaal een relatie met hen op te bouwen en een positieve associatie met ons merk op te bouwen.

Door educatieve inhoud te laten verschijnen bij elke vraag die ze hebben, hebben we de mogelijkheid om hun vertrouwen te winnen als bedrijf dat het onderwerp echt kent.

Op deze manier kunnen ze, wanneer ze besluiten dat het tijd is om de stekker uit het stopcontact te trekken, rechtstreeks naar onze verkooppagina gaan of onze remarketingadvertenties bekijken en via deze advertenties converteren.

Hoe dan ook, het gaat erom dat bij elke stap van het traject aan de behoeften van de gebruiker wordt voldaan.

Midden-trechter

Iemand halverwege de trechter kan op zoek zijn naar vergelijkingen of een probleem oplossen, zoals het vervangen van een boilertank of leren hoe hij een pull-up moet doen.

Als u ze naar een productpagina brengt, hebben ze het product mogelijk nog niet nodig. Neem ze in plaats daarvan mee naar demonstraties met een video of een schriftelijke handleiding met stapsgewijze instructies om de taak te voltooien.

Op deze manier kunnen ze de oplossing met eigen ogen zien en weten ze dat je er al eerder bent geweest en het al eerder hebt opgelost.

Ik zal hier de watertank als voorbeeld gebruiken.

Door via afbeeldingen en video meerdere standaardformaten te laten zien en te laten zien waar ze in een kamer passen, kunt u de persoon helpen visualiseren welke maat hij nodig heeft versus wat hij dacht nodig te hebben.

Je kunt uitleggen hoeveel minuten warm water het kan produceren of andere vragen beantwoorden die ze misschien stellen – en zelfs vragen waar ze nog niet aan hebben gedacht.

Dit schept vertrouwen en toont tegelijkertijd ervaring in hun situatie.

Demonstreer vervolgens hoe u het installeert als de gebruiker een doe-het-zelver is. Dit kan op dezelfde pagina worden gedaan, of u kunt ze naar een nieuwe pagina leiden.

Het voordeel hiervan is dat u kunt benadrukken welke tools nodig zijn en naar die productpagina’s kunt linken om uw bestelwaarde en artikelen in een winkelwagentje te verhogen.

Dit zijn twee statistieken waarover we bij sommige klanten rapporteren. Als het voor hen te moeilijk of intimiderend blijkt te zijn, sluit u de inhoud af met een oproep tot actie om uw bedrijf in te huren om het voor hen te doen.

Pro-tip: Als u een lokaal bedrijf bent en geen landelijke diensten kunt aanbieden, verkoop dan de leads aan een vertrouwde derde partij.

Of laat de consument weten dat u niet in hun gebied actief bent, maar het bedrijf XYZ wel, en gebruik een affiliate-link (met een advertentieverklaring) om een ​​bron aan te bieden en de persoon te vragen zich op uw kanaal te abonneren.

Ik heb deze gids voor het vinden van een partnerprogramma waarmee u geld kunt verdienen en deze voor het aan de slag gaan met affiliate marketing.

Klaar om te converteren, maar trok de stekker niet uit het stopcontact

Dit is de lastige. Het kan zijn dat u een zoekwoord met een hoge intentie heeft dat niet de conversies oplevert die zouden moeten.

Er zijn een paar plaatsen waar ik hier begin; deze kunnen een groot deel van het conversieprobleem oplossen.

Optie 1

Crawl en indexeer uw klantenservicegesprekken en extraheer alle gesprekken waarin het product of de dienst wordt genoemd.

Zoek vervolgens naar veelgestelde vragen en kijk of op uw product- of servicepagina wordt uitgelegd dat u deze aanbiedt. Als dit niet het geval is, update dan uw pagina zo snel mogelijk.

Optie 2

Gebruik pop-ups met verlatingsintentie om potentiële klanten te vragen waarom ze weggaan. Het kan zijn dat de prijs voor u te hoog is, of dat ze niet begrijpen dat u daadwerkelijk de oplossing biedt.

  • Als de prijs te hoog is, werk dan aan vertrouwensopbouwers zoals geld-terug-garanties, positieve recensies, leer het publiek over kwaliteit in plaats van kortingen, of werk aan je prijzen als je een marge hebt.
  • Als uit de kopie niet blijkt dat u een oplossing biedt, kunt u deze aan uw kopie toevoegen om de vraag te beantwoorden. U kunt een FAQ opstellen of deze in de productbeschrijving boven de CTA plaatsen als voldoende mensen dit vermelden.
  • U kunt ook werken aan het verkrijgen van PR-vermeldingen op branche- en massamediawebsites. De logo’s op PR-balken kunnen in veel niches het vertrouwen en de conversie vergroten.

Pro-tip: Als klanten er niet zeker van zijn dat het product past, werkt, bij elkaar past (kleur, thema, maat, enz…) of een probleem oplost, moet u mogelijk een demonstratie maken en de inhoud begeleiden versus het optimaliseren van een productpagina.

En probeer de toepassingen toe te voegen aan de productkopie boven de call-to-action.

Afsluiten

De truc om niet-merkgebonden zoekverkeer te converteren, is door erachter te komen wat er ontbreekt in uw huidige consumenten- of leadproces en dit toe te voegen.

Als dat niet werkt, ontdek dan in welke stap van de klantreis de persoon zich bevindt en breng hem of haar naar de juiste ervaring.

En zo kun je non-branded SEO-zoekwoorden omzetten in betalende klanten.

Ik hoop dat deze gids helpt en bedankt voor het lezen.

CRO is een van mijn favoriete soorten projecten. Bedankt dat je deze vraagt!

Meer middelen:


Uitgelichte afbeelding: eamesBot/Shutterstock