Hoe kom je hoog in Google door met jouw website de beste ranking strategie te kiezen. Er zijn een paar dingen te overwegen bij het kiezen van de beste ranking strategie voor je website. De eerste is de leeftijd en de autoriteit van de site. Als de site nieuw is, zul je waarschijnlijk vanaf nul moeten beginnen met SEO en linkbuilding. Echter, als de site al wat ouder is en een goede autoriteit heeft, is het mogelijk om hoger te ranken met minder inspanning.
Het volgende om te overwegen is de concurrentie van je zoekwoorden. Als er een heleboel andere websites concurreren voor dezelfde zoekwoorden, zal het moeilijker zijn om goed te rangschikken. Echter, als je kiest voor minder concurrerende zoekwoorden, zul je in staat zijn om gemakkelijker hoger te ranken.
Om hoger in Google te komen, moet je ervoor zorgen dat de website geoptimaliseerd is voor zoekmachines. Dit betekent het gebruik van de juiste keyword density, het hebben van relevante en keyword-rijke titels en beschrijvingen, en het hebben van een schone en goed georganiseerde website. Je kunt je ranking ook verbeteren door het bouwen van backlinks van websites van hoge kwaliteit.
Wanneer je webpagina’s hoog scoren in Google, genereer je veel gratis verkeer richting je website. Maar hoe doe je dat, hoger ranken in Google? Hoe zorg je dat Google jouw pagina’s boven die van je concurrenten toont? Allereerst moet je dit weten. SEO staat voor Search Engine Optimization en betekent in het kort dat je jouw website zo inricht dat deze vindbaar is voor zoekmachines zoals Google en Bing.
Het begint bij je zoekwoord. Op welke zoekwoorden wil je worden gevonden? De specifieke woorden die men gebruikt om informatie over een bepaald onderwerp te zoeken zijn zoekwoorden. En het aantal zoekopdrachten voor een zoekwoord ook wel zoekwoord-intentie genoemd, zal uitmaken of je veel traffic kunt krijgen.
Als je artikel uit de juiste zoekwoorden bestaat kan Google je beter plaatsen. Daarom is onpage SEO zo belangrijk. Dat betekent niet dat je website gelijk hoog gaat ranken. Je website hoger in de zoekmachines krijgen heeft tijd nodig. Doe je een linkbuilding campagne bij ons dan zal dat de rankings van je zoekwoorden zeker versnellen. Besteed in ieder geval tijd aan het maken van je artikel. Gebruik je WordPress voor je website dan kan een plugin als Rankmath je daarbij helpen. Verwacht geen wonderen, uiteindelijk moet je het wel zelf doen. Een pagina die met de tijd steeds dichter bij de perfecte pagina komt zal je website inhoudelijk sterker maken.
Vaak is de normale titel al geschikt voor SEO, soms is het beter om speciaal voor de zoekmachine een titel te schrijven. Een goede SEO-titel is helder, beschrijvend en maakt je nieuwsgierig. Deze SEO titel zet je meestal in een SEO plugin zoals Rankmath. Hoe minder witruimte je gebruikt in je artikel, hoe sneller iemand de tekst kan lezen in principe.
Hoe meer ruimte je gebruikt, hoe makkelijker de tekst leest en hoe beter de tekst begrepen wordt. De tweede is op het internet aan te raden. Men leest heel anders een artikel dan dat men een boek leest. Wat ook helpt je website beter te ranken is je artikel op Twitter, Facebook en Linkedin te sharen. Waarschijnlijk heeft een groot deel van jouw volgers het artikel nog niet gelezen.
Met de juiste SEO vervul je beter de behoefte van je bezoeker maar ook voor Google maak je het makkelijker om je artikel op de juiste plaats te zetten. De tekst moet leesbaar zijn. De tekst moet iets toevoegen. De vragen die lezers hebben moeten in zijn geheel beantwoord worden. Om het beste antwoord te geven, moet je zorgen dat je gelezen wordt.
Je moet weten waar je over moet schrijven, hoe je jouw artikelen structureel promoot, hoe je een netwerk opbouwt, hoe je een gebruikersvriendelijke website opbouwt en hoe je op strategisch niveau een autoriteit wordt in jouw niche. Heb jij de allerbeste webpagina gemaakt over een bepaald onderwerp? Dan zal je beloond worden met een goede positie in Google.
Google’s doel is om de beste pagina over een bepaald onderwerp te tonen wanneer een gebruiker op zoek gaat naar deze informatie (hoger in zoekresultaten google). Om de juiste webpagina op de juiste positie te tonen gebruikt Google honderden ranking factoren.
Geeft je concurrentie twaalf tips? Geef er dan vijftien op jouw pagina! Geeft de concurrentie in vijfhonderd woorden antwoord op een complex onderwerp waar veel over te vertellen valt? Schrijf dan een stuk van duizend woorden! Het is zinloos om een pagina met “thin content” te maken op basis van een zoekwoord waar al veel goede pagina’s over te vinden zijn (hoger in zoekresultaten Google). 72 tips om hoger in Google te komen en te blijven? Doe 100 tips om met je website hoger te ranken.
Heb je de allerbeste pagina gemaakt over een bepaald onderwerp? Vergeet dan niet om de tekst verder te verrijken met afbeeldingen en video’s. Goed voor de afwisseling, leesbaarheid en time on page. Zorg ook dat je je content regelmatig ververst en update. Bezoekers en Google houden van recente content en dit zal je huidige posities dan ook een nieuwe boost geven.
Gratis hoog in Google komen? Zorg dat je opvalt in de SERPS zodat je bezoekers eerder op jouw resultaat klikken. Een paar manieren om op te vallen in de zoekresultaten van Google zijn:
Een zoekwoord met een hoog maandelijks zoekvolume kent meestal veel concurrentie. Het is immers een lucratief zoekwoord waar ook je concurrenten graag op gevonden willen worden. Bij de typische consumentenproducten zie je bijvoorbeeld vaak Bol, Amazon en Coolblue naar voren komen. Deze websites hebben veel autoriteit en naamsbekendheid opgebouwd. En niet te vergeten natuurlijk dat dit soort bedrijven een SEO afdeling hebben die fulltime bezig zijn met SEO.
Google let hier op. Ga niet al je zoekwoorden in je artikel proppen als het niet logisch leest. Het kan je minpunten geven hiervoor en dat leidt weer tot een lagere positie in Google. Focus op het schrijven van goede teksten die makkelijk te lezen zijn en gewaardeerd worden door je doelgroep. De beste zoekwoorden verwerk je daarna op een natuurlijke manier in de tekst.
Richt je ook niet alleen op de positie in Google, maar vooral op je doelgroep. Spreek de taal van je bezoekers en die van Google. Hoe meer je schrijft hoe gemakkelijker en easy je weet wanneer je artikel beter gaat ranken in Google. Door het gebruik van de juiste woorden met een aantrekkelijke omschrijving in de zoekresultaten van Google wordt de kans op meer bezoekers een stuk groter.
Geïndexeerde pagina’s zijn pagina’s die Google opneemt in de zoekresultaten. Dat betekent niet per definitie dat je gelijk met je webshop hoger in Google komt. In de praktijk bevatten veel pagina’s van websites weinig tekst (thin content), zijn van matige kwaliteit met weinig inhoudelijke informatie waardoor ze niet aansluiten op de zoekvraag die men in Google intikt.
En helaas kijkt het grootste gedeelte van de zoekers niet verder dan de eerste pagina in Google. Als je pagina’s zijn geindexeerd is het belangrijk dat de tekst van een link duidelijk is voor Google waardoor het kan bepalen over welk onderwerp de doelpagina (de pagina waarnaar de link verwijst) gaat. De tekst van een link, zoals hier: Meer info over linkbuilding uitbesteden, heet de ‘anchor text’. Deze tekst of zoekwoord of longtail zoekwoord is een van de manieren voor Google om te bepalen over welk onderwerp de doelpagina (= de pagina waarnaar de link verwijst) gaat.
Jaren geleden was het inderdaad een stuk eenvoudiger. In die tijd kon je gemakkelijk ranken als je veel links van andere websites naar je pagina kreeg. Voor Google was dat een teken dat je belangrijk was en daardoor kwam je hoog in de zoekresultaten voor de zoekwoorden die in die linkteksten voorkwamen. Daar werd in die tijd veel misbruik van gemaakt. Anno 2021 werkt dat niet meer. Google heeft snel in de gaten wanneer je op deze manier linkbuilding doet.
Wat klopt er niet aan deze zin? Links naar je site zijn nog steeds belangrijk, maar er zijn tegenwoordig meer factoren die een rol spelen, zoals de kwaliteit van je content en de autoriteit van de website die naar jou verwijst hoger is dan jouw site. Een myth is dat de autoriteit van een andere website hoger moet zijn dan jouw site om effect op jouw rankings te hebben.
Een halve myth is dat de kwaliteit van je content hoog moet zijn. Natuurlijk moet je artikel goed leesbaar zijn maar als je denkt dat Google jouw hele artikel leest dan is dat een myth. Er zijn testcases waarin men de juiste zoekwoorden in H1, H2, H3 en H4 titels plaatsten terwijl de paragraaf content uit latijn bestond. In elke paragraaf werd het juiste zoekwoord strategisch geplaatst met een competatief zoekwoord en de pagina kwam toch in de top 3 terecht.
Een hogere positie behalen in Google wordt eenvoudiger door behulp van een SEO specialist die weet wat gestructureerde content betekent. Zodra je de DNA van Google in je teksten weet te zetten is het een stukl gemakkelijker met je website hoger in Google te komen. Gestructureerde content gebruiken wij dan ook in al onze linkbuilding tiers waardoor niet alleen de urls gemakkelijk worden geindexeerd maar ook ranken.
Een betere linkbuilding strategie is er dan ook niet. Als een tier 5 artikel met gestructureerde content naar een tier 4 artikel linkt met ook gestructureerde content dan snap je wel dat je veel SEO juice gaat krijgen. Gevolg is dat je eigen website beter gaat ranken in Google
Gelijk een afspraak maken?
Zoekmachine optimalisatie (SEO) is het proces van het optimaliseren van een website om hoger te scoren in de resultaten van zoekmachines. Het doel van SEO is om uw website bovenaan in de zoekresultaten van Google te laten verschijnen voor relevante trefwoorden. Er zijn een aantal factoren die een rol spelen bij een hogere positie in Google, en SEO houdt in dat uw website voor die factoren wordt geoptimaliseerd. Door uw website te optimaliseren, kunt u uw kansen om hoger te scoren in Google en andere zoekmachines verbeteren.
Ja, ik wil ook hoog in Google komen.
Wil je dat je website hoog scoort in Google? Natuurlijk wil je dat! Iedereen wil dat zijn website hoog in Google staat. Google is immers de populairste zoekmachine ter wereld. En een hoge positie in Google kan veel verkeer naar je website brengen.
Er zijn een paar dingen die je kunt doen om de website hoger in Google te laten scoren. Een daarvan is om ervoor te zorgen dat uw website is geoptimaliseerd voor zoekmachines. Dit betekent dat u relevante zoekwoorden moet toevoegen aan de inhoud van uw website en ervoor moet zorgen dat uw website gemakkelijk te navigeren is.
Er zijn een aantal trucjes die je kan toepassen om hoger in Google te komen. Het belangrijkste is natuurlijk om ervoor te zorgen dat je website goed geïndexeerd wordt door de zoekmachines. Zorg ervoor dat je website een sitemap heeft en zorg ervoor dat deze regelmatig wordt bijgewerkt. Ook moet je ervoor zorgen dat je website relevante en unieke content heeft. Dit kan je doen door regelmatig nieuwe blogposts of artikelen te schrijven. Andere trucjes zijn om gebruik te maken van social media en online advertenties.