lbv3

5 tips uit de herziene SEO-startgids van Google

Inhoudsopgave

Google heeft hun SEO Starter Guide volledig vernieuwd op een manier die vijf manieren laat zien om een ​​gerichte webpagina te creëren die vertrouwen en een positieve gebruikerservaring wekt.

1. Onderwerprijke links

Nuttig zijn voor lezers is een praktische benadering van webinhoud. Uit het recente antitrustproces van Google is gebleken dat gebruikersinteracties een sterke invloed hebben op de ranking van Google’s algoritme dat bekend staat als Navboost. Een patent dat mogelijk over Navboost gaat, beschrijft hoe gebruikersinteracties een score op documentniveau creëren die een site kan helpen beter te scoren. Dat betekent dat het maken van een document dat positieve signalen van gebruikersinteractie aanmoedigt, een site beter kan laten scoren (lees wat het Navboost-patent zou kunnen zijn).

De oude versie van het document had interne links op zinsniveau naar andere webpagina’s, maar deze waren niet altijd semantisch relevant binnen de context en maakten geen gebruik van ankertekst die de gekoppelde webpagina adequaat beschreef.

Hier is een voorbeeld van hoe een link naar een sitemap-uitlegpagina is verbeterd.

De oude versie gekoppeld aan de uitleg met deze hele zin:

“Lees meer over hoe u een sitemap maakt en indient.”

De nieuwe versie linkt als volgt naar dezelfde pagina (verbonden woorden vetgedrukt):

“Als je openstaat voor een kleine technische uitdaging, dan kan dat ook een sitemap indienen—dit is een bestand dat alle URL’s op uw site bevat die u belangrijk vindt.’

Interne links met veel onderwerpen zijn een handige manier om een ​​interne link naar een andere webpagina te maken die nuttig is voor lezers, omdat de context van de link het onderwerp is dat logischer is dan linken naar een andere webpagina zonder context. .

2. Ordelijke paginastructuur

De meest voor de hand liggende verandering is hoeveel korter de startersgids is vergeleken met de oude versie. De originele webpagina bevatte ongeveer 8.639 woorden. Het bijgewerkte document bevat ongeveer 4.058 woorden. De nieuwe versie van de SEO-startgids is 53% kleiner dan de originele.

Verder bevatte het origineel 92 kopelementen, van H1 tot H5. Het bijgewerkte document bevat 27 kopelementen, variërend van H1 tot H3.

Het interessante is dat de startersgids met 53% is gekrompen, maar dat het gebruik van kopelementen met 71% is afgenomen. Dat betekent dat als het percentage kopjesgebruik hetzelfde was gebleven, het bijgewerkte document een relatief gelijk percentage kopjes (53%) zou hebben bevat, maar dat het niet hetzelfde bleef.

Het feitelijke veranderingspercentage was 71% minder, wat neerkomt op een absoluut verschil van 18%, maar in relatieve termen bijna het dubbele is, wat de belangrijkste maatstaf is. Uit het relatieve verschil in het gebruik van koppen blijkt dat Google in de nieuwe versie 34% minder koppen gebruikte.

Deze veranderingen hebben tot gevolg dat het gehele document samenhang krijgt, waarbij alle delen logisch in elkaar overvloeien.

3. Onderwerpgericht

De reden waarom er minder kopjes worden gebruikt in de herziene SEO-startersgids is omdat deze niet langer gedetailleerde sub-sub-subonderwerpen omvat. De oude versie gebruikte 31 H4-kopelementen en 12 H5-kopelementen.

Een gevolg van de nieuwe webpaginastructuur is dat de bijgewerkte versie nauwer op het onderwerp is gericht, waardoor de absoluut noodzakelijke informatie wordt geboden en lezers tegelijkertijd de mogelijkheid krijgen om een ​​contextueel relevante link te volgen naar een andere webpagina met meer informatie.

Het kortere formaat maakt het voor een lezer gemakkelijker om het onderwerp in zijn geheel te begrijpen als één gericht document.

Het aantal onderwerpen dat op de nieuwe webpagina wordt behandeld, is ongeveer hetzelfde als op de oude webpagina (nieuw = 11 onderwerpen/oud = 12 onderwerpen). Het belangrijkste verschil zit in de strakkere focus op het onderwerp.

Dit zijn de belangrijkste onderwerpen van de nieuwe webpagina:

(H2) How does Google Search work?
(H2) How long until I see impact in search results?
(H2) Help Google find your content
(H2) Organize your site
(H2) Make your site interesting and useful
(H2) Influence how your site looks in Google Search
(H2) Add images to your site, and optimize them
(H2) Optimize your videos
(H2) Promote your website
(H2) Things we believe you shouldn't focus on
(H2) Next steps

Dit zijn de belangrijkste onderwerpen van de vorige webpaginaversie:

(H2) Who is this guide for?
(H2) Getting started
(H2) Help Google find your content
(H2) Tell Google which pages you don't want crawled
(H2) Help Google (and users) understand your content
(H2) Manage your appearance in Google Search results
(H2) Organize your site hierarchy
(H2) Optimize your content
(H2) Optimize your images
(H2) Make your site mobile-friendly
(H2) Promote your website
(H2) Analyze your search performance and user behavior

Er zijn slechts vijf onderwerpen overgenomen naar de nieuwe startersgids:

    1. Help Google find your content
    2. Organize your site
    3. Make your site interesting and useful (subtopic in old version)
    4. Avoid distracting advertisements (subtopic in old version)
    5. Promote your website

Dit zijn de verworpen als hoofdonderwerpen:

(H2) Who is this guide for?
(H2) Getting started
(H2) Tell Google which pages you don't want crawled
(H2) Help Google (and users) understand your content
(H2) Manage your appearance in Google Search results
(H2) Optimize your content
(H2) Optimize your images
(H2) Make your site mobile-friendly
(H2) Analyze your search performance and user behavior
(H2) Additional Resources

4. Beknopt is soms beter dan alomvattend

De context van het lezen van een artikel op een mobiel apparaat heeft de manier waarop inhoud wordt geconsumeerd volledig veranderd. Content wordt geconsumeerd op basis van ‘need-to-know’. Pre-mobiel was het onmogelijk om iets op internet op te zoeken zonder op te staan ​​en naar de dichtstbijzijnde desktopcomputer of laptop te lopen. Welke informatie er ook nodig is, hoe triviaal ook, is slechts een paar klikken verwijderd, en wat nodig is, is niet altijd een uitgebreid artikel.

Afgezien van het gemak van altijd en overal inhoud, is het onhandig om meer dan honderd keer te scrollen om een ​​lang artikel te lezen.

Wat de nieuwe webpagina tot stand brengt, is een compromis tussen het bieden van een precies op het onderwerp gerichte webpagina die ook alomvattend is zonder onrealistisch lang te zijn.

5. Soortgelijke beeldelementen

Ten slotte hebben de afbeeldingen op de nieuwe webpagina vergelijkbare kleuren en ontwerpen. De oude versie had kleuren die sterk varieerden, de ene was geel, de andere felrood, en in de andere stonden foto’s. Bij veel van de afbeeldingen leek het alsof het spelers van verschillende teams waren, zoals teamgenoten die verschillende uniformen droegen.

Zelfs als u stockfoto’s gebruikt, kan het kiezen van afbeeldingen van dezelfde artiest een gevoel van samenhang op de webpagina bevorderen.

Omdat de afbeeldingen dezelfde kleuren hebben, maakt de nieuwe webpagina de hele webpagina meer gefocust en zorgt voor een professionaliteit die op zijn beurt vertrouwen kan wekken.

Afhaalrestaurants

Er zijn waarschijnlijk nog meer afhaalrestaurants, maar deze springen er voor mij uit:

1. Onderwerprijke links
Maakt een beknopte leeservaring mogelijk en biedt links waar deze zinvol zijn voor een lezer.

2. Ordelijke paginastructuur
De onderwerpvolgorde biedt een logische voortgang van het ene onderwerp naar het volgende, zoals deuren die op een lineaire manier naar de volgende kamer openen, waardoor het gemakkelijker wordt om het hele document als geheel te consumeren.

3. Blijf strak gefocust op het onderwerp
Off-topic segmenten leiden af. Door bij het onderwerp te blijven, ontstaat een betere leeservaring en kan het begrip van het algemene onderwerp toenemen.

4. Beknopt is soms beter dan alomvattend
Te veel informatie kan verwarrend zijn, vooral als er meer is dan nodig is voor een bepaald onderwerp.

5. Soortgelijke beeldelementen
Aandacht voor details zoals de afbeeldingen en grafische afbeeldingen op de webpagina zorgt voor een professionele presentatie die vertrouwen kan bevorderen. Zelfs als u stockfoto’s gebruikt, zal het aanhouden van hetzelfde artiestenportfolio de visuele gelijkenis versterken.

Uitgelichte afbeelding door Shutterstock/Kues